Valet?


Valet vad är det för något? Ah jag vet faktiskt inte så mycket om de. Men eftersom jag ändå inte får rösta så spelar det ju inte mig så stor roll, men personligen tycker jag vi borde få rösta. Valet drabbar ju våran framtid jätte mycket, men ändå får vi inte vara med och rösta? Men jag får väl vänta till nästa val, då får jag rösta för första gången.


Men en sak som jag kan tycka är väldigt orättvis är att man måste ju fyllt 18 om man ska rösta. Men jag kan tycka att alla som fyller 18 under året får vara med och rösta. För om jag är född 21 september då får jag inte vara med och rösta. Men om jag däremot fyller år 19 september då får jag vara med och rösta. Alla tycker vi olika, men jag tycker det är orättvist.

 

Men om man får rösta måste man göra de då? Nej det måste man inte, men jag tycker man borde göra det. Varför skulle man inte? Men om man skiter i de, då får man skylla sig själv sen när man inte får som man vill.

 

Nu kanske inte alla som ska rösta kan så mycket om dom olika partierna, då kan man ju söka på internet och läsa lite om vad dom olika partierna står för.

 

Alla borde rösta, alla har något och säga till om och allas röst är lika mycket värd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0